Related Posts with Thumbnails

16 czerwca 2009

Fotomontaż

Witam
Świetną zabawą w programach graficznych jest tworzenie fotomontaży.
Wycinanie wybranych fragmentów z jednego zdjęcia , powielanie ich, obracanie, wklejanie w wybrane miejsce nowego tła.
Wydaje się proste i w przypadku poniższego obrazka tak jest.
jeden z moich pierwszych fotomontaży - owocowo-warzywna tancereczka ;)

Większym wyzwaniem jest wklejenie i "wtopienie" kawałka jednej fotki w konkretne miejsce innego zdjęcia, np. moja twarz zamiast twarzy gwiazdy z plakatu.




Ze względu na ograniczone możliwości oprogramowania, którym dysponuję wybrałam takie zdjęcia, na których głowa, twarz są w podobnych pozycjach. Szyję zawsze można przekręcić ;)



Zdjęcia wybrane.
Teraz trzeba ustalić wielkość, obrócić i umieścić moją głowę tak, żeby pasowała do tułowia aktorki.
Następne w kolejności jest dobranie i zmiana koloru mojej skóry, niestety :( różni się od tego Angeliny.
Moje krótkie, sterczące włosy musiałam zaokrąglić tak, żeby wyglądały na długie, zaczesane do tyłu.
Jeszcze tylko wybielenie zębów i...
tadam- ja też mogę być Larą Croft !!!




Lubię też robić fotomontaże, kolaże zamiast laurek na różne okazje.
Dokładam jeszcze jakiś sklecony przeze mnie wierszyk i gotowe.
Myślę, że każdy lubi dostawać oryginalne, specjalnie dla niego zrobione prezenty.

Tak jak pisałam w poprzednim poście chętnie zajmę się obróbką zdjęć w zamian za możliwość opublikowania ich później w moim portfolio lub na tym blogu .
Jeśli masz pomysł na fotomontaż i chcesz go zrealizować prześlij mi mailem zdjęcia i krótki opis swojej propozycji.

Czekam również na komentarze na temat mojej, wyżej przedstawionej pracy.

Pozdrawiam serdecznie
Zofia




PS
 
Zamieszczone tu prace są wyłącznie mojego autorstwa,
zrobiłam je na zaliczenie przedmiotu grafika na studiach.
Plakat filmowy użyty jako tło drugiego fotomontażu
pochodzi z filmu "Lara Croft: Tomb Raider".

4 komentarze:

Frank de Jol pisze...

Owocowo-warzywna tancereczka jest znakomita !

Anonimowy pisze...

Miło mi poznać nowe oblicze Lary Croft. Stronkę obejrzałem z zainteresowaniem. Pozdrawiam serdecznie, również łodzianin :) (an-toni)
W wolnej chwili zapraszam...
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php

Anonimowy pisze...

A ja tu raczej widzę złamanie prawa autorskiego. I jeszcze podpisujesz że wszystkie zdjęcia są twojego autorstwa... Angelinie Joli też zrobiłaś zdjęcie? Gratuluję fantazji.

Agnieszka pisze...

Informacja, że "Wszystkie publikowane w tym poście zdjęcia są moją własnością i nie wolno ich kopiować lub rozpowszechniać bez mojej zgody" wyświetla mi się standardowo, z automatu.
W powyższym poście już zmieniłam ten zapis na poprawny.

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
z dnia 4 lutego 1994 r., publikator: Dz. U. 1994, nr 24, poz. 83, tekst jednolity: Dz. U. 2006, nr 90, poz. 631 Rozdział 3, Oddział 3, Art. 23 pkt 1 mówi, że:
"Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego i architektonicznourbanistycznego oraz do korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym."