Related Posts with Thumbnails

18 czerwca 2009

Filtry

Witam
Chciałabym pokazać jak ciekawie może wyglądać zdjęcie, gdy użyjemy na nim różnych filtrów. Nie będę się tutaj zagłębiać w omawianie metod przetwarzania obrazów.
Zainteresowanych tematem odsyłam do bardzo fajnego, bogato ilustrowanego wykładu, który znajdziecie TUTAJ. Część dotycząca filtracji zaczyna się na stronie 54.
Inny artykuł dotyczący tego zagadnienia znajdziecie TUTAJ.
Podano w nim wiele gotowych masek, które można wykorzystać
do obróbki zdjęć w różnych programach graficznych.

Pierwsze przedstawione przeze mnie zdjęcie to zeskanowana zwykłym skanerem moja dłoń. Wszystkie pozostałe zdjęcia są efektem filtracji ww. zdjęcia podstawowego.

zdjęcie podstawowe, kiepskie jakościowo


mój ulubiony filtr - foliowanie, wygląda jak wołanie o pomoc


kontury tuszu


flara obiektywu


płaskorzeźba, relief


żarzące się krawędzie


znajdź krawędzie


Polecam wszystkim eksperymenty z filtrami.
Dzięki nim z nieciekawego, kiepskiego jakościowo zdjęcia możemy uzyskać coś naprawdę interesującego.


Pozdrawiam serdecznie
Zofia





PS

Wszystkie publikowane w tym poście zdjęcia są moją własnością
i nie wolno ich kopiować lub rozpowszechniać bez mojej zgody.

Brak komentarzy: